10. januar 2005

Jula 2004

Det ble en rar jul denne gangen. Masse tradisjoner som fikk en kraftig omveltning. Rar behøver altså ikke å være negativt, bare annerledes...

Fordi familien min skulle være på tre forskjellige steder på julaften, feiret vi julaften sammen den 23. desember. Det var litt rart. Det er fælt å si det, men noen av mine juletradisjoner er knyttet til TV. For eksempel skal lille julaften bety pynting av nissehus, pynting av juletre, og så middag mens vi ser grevinnen og hovmesteret. Men det går jo ikke, når lille julaften blir flyttet til 22... Og julaften skal starte tiiidlig på morgenen med ulike tegnefilmer og barneprogram, frokost rundt 3 nøtter til Askepott, mer TV med Julehilsen fra Disney og annet. Men det går jo ikke på TV 23. desember... Og når endelig 24. desember kommer, så blir den dagen annerledes også. Da feiret vi med familien til Hans. Misforstå meg rett - det er kjempekoselig, og jeg er så glad i svigerfamilien. Men det er likevel annerledes. Nye juletradisjoner jeg må venne meg til.
Vi fikk veldig mye fint i julegaver, og jeg tror vi klarte å finne bra gaver til venner og familie også.
Ellers er jo jula et lite stress, for å få sett alt av familie og venner - gjerne to ganger hver. Men det er jo viktig å få sett alle sammen igjen, når det er så lenge siden sist.
Nyttårsaften var koselig, med et vennepar på besøk. Vi fire koste oss med god mat, kortspill, skravling og fyrverkeri. Og brownies som ikke ville stekes.
Men det var godt å komme tilbake til egen leilighet. Det er noe spesielt med eget sted. Slippe å bo i koffert. Alt er på et sted. Du føler deg ikke som halvveis gjest, og du er fri til å gjøre som du vil når du vil. Og jeg er tilbake til ADSL'en min igjen - et liv uten internett er et fattig liv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar