13. desember 2007

En tur eller to i skogen



X'en leter etter... Tyttebær? Blåbær?

Neida, det som ser ut som en hyggelig høsttur, er egentlig en skogstur i vintersesongen... Sist helg besøkte X'en og jeg familien i Østfold, og på lørdag ble det en spontan grilltur. Det ga ikke helt julefølelse, med bar mark, grønt og vått. Men det er nå koselig lell, å sitte på grillplassen "vår", bruke pinnene vi la igjen sist, spise svarte pølser som er fortært innen bålet er skikkelig i gang...



Mulig jeg har noen ville forventninger til X'en, men hun imponerer meg stadig med å være roligere og enklere enn jeg forestilte meg. Jeg hadde sett for meg vill tigging, uvøren løping tvers over bålet og ellers upassende oppførsel for en søt valp - men hun var flinkeste valpen! Til tross for bildeutvalget, hadde hun mer enn nok med å gnage på all verdens pinner, bli kjent med området, leke med Joakim Nevø, og slappe av. Selvfølgelig var hun nysgjerrig, og selvfølgelig ville hun ha pølse - men hun er en rolig og behagelig valp jeg hittil har kunnet ta med overalt.








Det ble mer pølser og kos enn tur og bevegelse lørdagen, men søndagen tok pappa og jeg med oss alle tre bernerene og gikk en lengre tur i skogen. Vi ruslet i passe tempo en times tid - X'en er jo bare en liten valp, tross alt, og Embi er litt stiv i bevegelsene for tiden. Trolig har hun fått forkalkninger i bakparten, så vi går på hennes premisser.





Hvis du myser, kan det nesten se ut som om det er rim - eller endog snø! - på bildene...



Tegn på minusgrader - kanskje blir det hvit jul i år likevel?



Det var ikke så lett å samle alle tre på samme bilde, men vi prøvde:






Og selv innpakket fanget juletrære stor interesse hos X'en. Vi gleder oss til jul...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar