28. januar 2009

Testing, testing...

Da er det gjort - jeg har advart om at jeg kunne komme til å dra fram et videokamera, og nå er det gjort. Riktignok er det den varianten som er på kompaktkameraet til Hans, men det er en start. Jeg kan bare filme fire minutter med det minnekortet. Hjemme er jo det greit, jeg laster ned i pausene, men skal det brukes ute må jeg finne på noe annet eller trene veldig kjapt! LOL

Denne filmen er mest et forsøk på å filme - det ble litt mye teppe og litt lite X'enhode, men jeg fikk prøvd noen finesser.


En liten testfilm from Stine Bøe on Vimeo.

Vi jobber altså med tre triks, som jeg har snakket om før i bloggen. X'en vet veldig godt at hun skal opp på boksen, så nå er det opp til meg å finne ut hvordan jeg kan bruke det videre til noe fornuftig. Oppi boksen er derimot en større nøtt, hun har ikke helt skjønt at hun kan sette foten helt ned. Vet ikke om jeg bør prøve med noe med lavere kant?
Og "danse", det kan hun også nå, jeg trenger ikke mer enn å holde frolic'en over hodet hennes så snurrer hun rundt. Så nå hjelper jeg henne til å snurre to eller flere ganger rundt i ett, uten belønning mellom, med markant mer håndbevegelse enn vanlig.
Vi har nå moro, det er vel det viktigste?

Har for øvrig oppdaget en for meg ny hundesport - treibball. En slags bowling/fotball/rugby/biljard for hund og ti luftballer?
Sjekk denne videoen av en tysk appenzeller, og denne av en svensk berner.
Jeg er overbevist om at X'en kunne hatt stor moro av dette!

2 kommentarer:

  1. Artig Stine!
    Ble så motivert av å se på at dette måtte prøves her også :)
    Venter på oppfølgeren...
    Hilsen fra Bountie, Falco og Mari-Ann :)

    SvarSlett
  2. Så koselig om vi inspirerer! Da er det jo en hensikt med å filme og blogge, utover som egen mimring og lærdom.

    Du vet da vel at slike oppfølgere alltid er vanskelige etter en braksuksess med den første? Det kommer når det kommer...

    SvarSlett