6. desember 2009

Moro i snøen!

Det har vært noen enkle snøfall tidligere, men likevel føles dette som sesongens første snø - det har ligget i over to døgn, altså snakker vi seriøs snø! Og det passet meg utrolig bra at det kom til denne helga, hvor jeg har god tid til å gå lange turer og ikke har planer som må gjøres på bestemte tidspunkt (skitne gulv flytter seg ikke; gammelt jungelordtak). Det gjør seg med dagslys av og til...

I går var det julebord på jobben, så for at ikke X'en skulle måtte være hjemme alene hele dagen og kvelden, hadde jeg hjemmekontor. Vi innvilget oss en litt lengre lunsjpause, og tok den ut og opp i trærne. Så utrolig deilig å gå i klart dagslys, kjenne frisk luft og tråkke i fersk snø. X'en koste seg skikkelig, hoppet og spratt, og var strålende fornøyd. Og jeg var veldig fornøyd da vi kom hjem - ren hund! Kamera var med på tur, og det ble nesten 300 bilder på en drøy time - det blir både album på hjemmesiden og julekort av slikt.

Vi fikk en like fin tur i dag - jeg synes bare det er så rart at jeg ikke møtte noe særlig med mennesker. Vi traff et par med en cavalier, og det var det. Kanskje alle andre er ute og handler julegaver? Jaja, deilig å ha skogen for seg selv, synd for de som går glipp av så fine dager...
Etter den lange turen har X'en stort sett sovet, bare tasset unna når langkosten kom smygende der hun lå. Jeg har endelig fått opp adventsstaken, men lysestaken til fire lilla lys fant jeg ikke. Jeg har fem banankasser med julepynt, burde kanskje ha sortert og merket de en gang? Jeg hadde ikke tenkt å ta fram all julepynten enda, men det ser ut til at jeg må rote rundt i alle kassene, i hvert fall...

Noen smakebiter av gårsdagens fotografering:




Resten kan sees her, under albumsiden på hjemmesiden.

5 kommentarer:

  1. Berner + snø = Intens lykke :-)

    SvarSlett
  2. Nydelige vakkre X´n!
    Den hunden har virkelig sin egen sjarm!!

    SvarSlett
  3. Å, jeg vil også ha snø... :(

    Herlige bilder av frøken X!

    SvarSlett
  4. Snøen er borte, så det var kortvarig glede :-(

    SvarSlett
  5. For en vakker hund du har fått deg :o)
    Den ligner på X'n men hun har jo mer pels..

    Nydelige bilder!

    Snøen ligger fortsatt ved skytterkollen og i Sørkedalen :-D

    SvarSlett