14. september 2011

Badedag

Resultatet etter flere dager med regn og mye vått tøy kom selvfølgelig i dag - skikkelig snørrforkjøla, sår hals, feber og energi på minussiden. Jeg kaldsvettet etter noen fysiske utskeielser som å få kastet litt søppel på miljøstasjonen. Så da bestemte jeg meg for at i dag blir roligdag uten så mye aktiviteter, i håp om at jeg kommer fortere i form igjen.

Men så har det vært et veldig pent vær i dag, med blå himmel og varmende sol. Jeg kunne ikke søle bort et så godt vær ved kun å sitte under dyna i sofaen. Så da endte jeg med å bade tre bernere, og deretter føne, børste, klippe og stelle pelser.
X'en slipper pels som bare det, det ligger igjen en anselig mengde i badekaret, og det flakset av veldig mye ute også. Nå begynner hun å nærme seg det stadiet hvor de egentlig ikke er så gode å klappe for, fordi de bare har dekkpelsen igjen. Men den er sort og glansfull, så vi har ikke kommet til det grå, flassete grisebuststadiet enda. Poter, faner og ører fikk også en del stell, de hadde fått gro vilt en stund. Det er rart hvordan hun kan ha så massiv produksjon av potepels, men samtidig slippe så store mengder pels. Det rimer ikke...

Valpene fikk selvfølgelig også hver sin tur på trimmebordet. De hadde for det meste tørket mens jeg tok X'ens pels, men vi fikk nå fønet litt for syns skyld, for tilvenningens skyld. Børste og klippe litt, og de ble jo så fine og fluffy! Dermed måtte jeg jo få tatt noen bilder av dem. Jeg orket ikke å ta oppstillingsbilder i dag, men de er fryktelig søte sittende også:





  
Her er også et bilde jeg tok av dem i helga. De sover gjerne på ryggen, og det gjør mora også, så da er det nok arvelig. Men det er ikke ofte jeg ser valpene ligge så tett sammen.

5 kommentarer:

  1. Jag blir helt sjuk av att se dessa två... <3 <3
    Den dagen de börjar ligga åt andra hållet, som "sälar" med frambenen rakt framåt och bakbenen rakt bakåt - då är det pappa-arvet som slår in! ;)
    Kramar och pussar från farmor och pappa Bosse

    SvarSlett
  2. Herlige spørsmålstegn Stine - ja for de ser ut som de lurer veldig på noe... Og det siste bildet, ja da smelter man jo bare totalt...

    SvarSlett
  3. Herregud så utrolig søte!! Ser jo ut som perfekte små kosebamser jo! <3

    SvarSlett