5. oktober 2004

Diktsamling søkes!

Jeg rekker jo knapt nok å bli ferdig med det ene eksamensutkastet før det andre skal leveres... Og når skal jeg lese pensum? Jaja, det er jo ikke noe annet å gjøre enn å sette seg ned, bite tenna sammen, sperra opp øynene og la det stå til. Har plukket ut det mest viktige pensum for å kunne skrive et utkast, og håper at jeg kommer i mål. Er sliten av å lese. Utrolig hvor slitsomt det kan være å bare sitte ved et bord og lese.
Glemte meg helt bort, men utover ettermiddagen fikk jeg tatt en pause og sagt ifra til huseier at kjøleskapet ser ut til å være gått føyken. Som han sa: Det var jo jævlig kjipt. De skal ringe til servicemann i morgen, så får vi håpe at det er raskt å fikse. Huseierne er så utrolig koselige! Jeg har hørt mange skrekkhistorier om utleiere som ikke stiller opp, men her vil de skaffe oss nytt kjøleskap så fort som mulig. Og om vi trengte å låne fryseren deres skulle vi mer enn gjerne få lov til det. Men fryseren vår fungerer, det er bare kjøleskapsdelen som er varm.
Tok meg fri på kvelden, for det går så mange fine serier da... Ble sittende litt på nettet, og fant ut at en jeg vet hvem er har fått gitt ut diktsamlingen sin! Det skjedde i 2002, så jeg er ikke veldig oppdatert. Han heter Morten Wintervold, og har gitt ut diktsamlingen Utfall. Vi var med i samme skrivegruppe da jeg studerte i Tromsø. Har lest noen av diktene hans, og liker dem veldig godt! Dette er ei bok jeg må skaffe meg. Uten tvil!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar