27. august 2008

Gratulerer med dagen, X'en!

Jada, bursdagen er vel overstått, men feiringen har gått litt i rykk og napp, og nå passer det bra å blogge om det. I dag var også min bursdag, så vi to har hatt jentekveld med masse kos, god mat og pratestund. En liten hviledag for oss begge, etter mange slitsomme dager etter hverandre.



X'en ble altså ett år 16. august. På kvelden feiret vi litt hos pappa, med gave fra "bestefaren" og onkel Even.
Det tok ikke X'en lang tid å skjønne at det gikk an å åpne pakken, rive og slite i papiret - moro!







Helga etter var pappa og søsteren med familie hos oss for grilling og feiring av min bursdag, og da hadde "tante Tonje" også med pakke, samt at "mormora" i Bodø hadde sendt pakke - dyret hadde ikke glemt hva som krevdes, og ble en racer på å makulere gavepapir i pittesmå biter.





Fra oss fikk hun to gaver, den ene et digert bein - det blir virkelig satt stor pris på! Den andre gaven bryr hun seg vel mindre om, selv om hun bruker det hver dag: Et stort teppe! Det har blitt plassen hennes, og skåner dermed parkettgulvet litt. (Det ble ikke helt billig å erstatte gulvet i gamle leiligheten, etter slitasje og fuktskader... Neste gang vi flytter håper vi det er til noe eget, og at vi kan legge noe traust og slitesterkt på gulvet...)
Anyway, teppet er rødt med hvite kors - som i det sveitsiske flagget. Og teppet er kjøpt i Sveits, det sikret jeg meg da jeg var der i fjor for å feire den sveitsiske berner sennenhundklubbens hundreårsjubileum. Jeg gikk da og ventet på å høre nytt fra Gro, om det var blitt født en valp til meg etter Lina og Ola. Jeg sjekket hjemmesiden hennes hver morgen og kveld, ventet på SMS... Tankene mine kretset veldig rundt en potensiell valp, og trangen til å kjøpe valpeutstyr ble for stor. Det er for stort til at jeg fikk det i kofferten, så jeg vandret rundt med det teipet opp i en rull, og følte meg som den souvenirjunkien - hva slags turist kjøper egentlig et rødt teppe med hvite kors? Jeg gjør det... Og mange andre bernerfolk, må jeg få legge til. Men jeg følte meg litt dum da jeg vandret rundt i Bern, på togstasjonen, på flyplassen, med den digre rullen... :-)
Og på flyplassen i Geneve, mens jeg ventet på flyet hjem, ringte Gro og fortalte det var født en hannhund og tre tisper. Og jeg bestemte meg da for at dette teppet skulle lille valp få på ettårsdagen sin. Så i et år har det vært gjemt i boden, men nå er det tatt fram.
Nei, jeg har aldri hevdet at jeg er gjennomført rasjonell...






Gratulerer med dagen, godeste X'edyr, vi håper vi skal få feire mange bursdager sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar