6. august 2008

Playdate med Mikkel

Jeg skrev i en blogg for ikke så lenge siden at vi var på vei til Mikkel og Linda for en playdate, så her kommer en blogg om det.
På den ene siden skjer det ikke så mye spennende for tiden, på den annen side skjer det noe hele tiden nå - siden vi er på flyttefot. Men det er ikke noe å skrive hjem om... Så da går jeg heller litt tilbake i tid og blogger om ting jeg ikke har funnet tid til å blogge om tidligere... Hvem har sagt at alt må være up-to-date og i kronologisk rekkefølge? Og når har jeg sagt at jeg liker å være som alle andre? Here goes:

Dette er altså mandag 28. juli, for de som henger seg opp i sånt, og vi (som er X'en og meg) skulle treffe Linda og Mikkel i Torshovdalen. Det er et stort grøntområde hvor det går an å løpe idiot for hundene, men også å finne skygge til å slappe av i. For å unngå den verste sola og varmen, møttes vi ganske tidlig på formiddagen.

Første post på programmet var å ta noen fine seiersbilder - Mikkel hadde vært på svensk colliespesial i helga, hvor han vant klassen med CK og endte som femte beste hannhund, og jeg ønsket meg skrytebilde av X'en etter VV som jeg enda ikke hadde klart å få tatt ordentlig. (Men de bildene kommer senere, for Linda er på flyttefot, så jeg har ikke fått bildene. Jeg er også på flyttefot, så jeg kan ikke spå når jeg har internettid heller...)
Etter relativt tålmodig posering, fikk de lov til å løpe, leke, herje, pese, hvile, drikke vann, løpe og leke litt til:













Mikkel kan drikke fra spruteflaske!

















Mikkel og X'en vil få minne om hvor viktig det er å ha med nok vann til ethvert behov på så varme dager!









Ja, og husk vannskål! minner X'en på.



Deretter gikk ferden til pappa i Varteig, og X'en viste stor gjensynsglede og ble fort husvarm - hun kjente seg igjen, hun! Her hadde hun bodd, ja. Ikke at hun ikke har slått seg til ro før, det var bare så tydelig at hun kunne høre til der.



Avslørt!



Tirsdag hadde Joakim nevø bursdag.





Fra oss fikk han sverd og skjold (i plast, selvfølgelig!), da han synes riddere er innmari kult. At det var kjøpt i ridderbyen Toledo bryr ham vel mindre...



Men akkurat nå er trylling kulest av alt!





Med litt hjelp fra Henrik går alt så bra.



Joakim skal bli entertainer når han blir stor...



Make a wish!



Kimito (og mamma) var kommet på besøk fra Bodø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar