10. august 2007

Paa reisefot

9. august 2007:

En ferietur virker som en grei anledning til aa vekke liv i bloggen igjen...

Aarets sommerferie har gaatt til Sveits, ikke uten baktanke. For hundre aar siden ble den sveitsiske bernersennenhundkluben dannet, og det er tid for aa feire jubileet. Jeg har lenge (aar) hatt lyst til aa dra hit i nettopp den anledningen, og da tid og penger boed seg, hev jeg meg rundt.

Jeg reiste fra Oslo. Vanligvis opplever jeg mest kluss med SAS, og ikke Norwegian, naar jeg reiser innenlands. Men for en gangs skyld var det forsinkelser med Norwegian. Flyet landet 65 minutter for sent i Geneve. Jeg skulle ta tog videre til Bern, hvor jeg hadde booket meg inn paa vandrerhjem. Toget var attpaatil nesten en halvtime forsinket, dermed ankom jeg Bern foerst halv ett paa natta. Utenom det gikk turen problemfritt. Fikk lest 400 sider av den siste Harry Potter-boka - sorry Hans, at jeg tok den med meg!
Jeg bestemte meg kjapt for aa ta en taxi fra togstasjonen til vandrerhjemmet, framfor aa navigere meg i moerket. Paa grunn av en del papirer som maatte fylles ut, og annen praktisk informasjon, var jeg ikke i seng foer halv to. Tanken paa aa staa opp igjen klokka syv var ikke forlokkende... Jeg trodde ogsaa at jeg hadde booket meg et dobbeltrom med eget bad, men saa synes ikke aa vaere tilfelle. Jaja, jeg skal ikke bo paa badet...

2 kommentarer:

  1. Hei Stine! Bøh! (hahaha:)) Du skriver jo bare triste ting i bloggen,men hvis du skal si tre bra ting, hva ville det vært? Sveits har jo masser av sjokolade og frilynte folk i kortbokser, noen gode historier om den kombinasjonen eller?

    Uansett, god hundetur videre! Kom til Trondheim en tur til høsten da! :)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  2. Hei Camilla!

    Som du naa kan se, har jeg skrevet litt om sjokolade i et innlegg.

    Naar det gjelder kortbokser, glemte jeg aa skrive i dagens innlegg at flere stilte hund i bunad/nasjonaldrakt i dag, og det var jo ganske stilig. Deriblant en mann i lederhosen/kortbukse. Men jeg saa aldri om han spiste sjokolade.
    Skal tenke ut noe sprelskt aa skrive i morgen.

    Og jeg VIL tilbake til Trondheim og se dere igjen. Men i mellomtiden kan du vel moete meg i Geneve til torsdag? Saa kan du stike innom Roede Kors naar du likevel er der, og faa deg en jobb.

    SvarSlett