4. mai 2008

X'en har vært på ferie

Hans og jeg var invitert i konfirmasjon i går. Nå som vi har bil er jo alt så meget enklere, og vi er rimelig fleksible blitt. Men det å skulle ha en åtte måneders energisk valp i en bil i flere timer, kanskje med mange plussgrader, det anså jeg ikke som et alternativ. Så da ble det å finne valpevakt. Og min kjære søster Tonje med familie ville gjerne passe "tantebarnet" sitt. Tonje er jo også oppvokst med berner, så hun er ikke akkurat redd hund. Og samboeren Henrik digger bernerene. Sønnen Joakim synes X'en er ganske spennende, selv om hun kan bli litt stor og voldsom. Han synes hun er litt stas, og på fredag hadde han på grunn av planleggingsdag på skolen vært med mora på jobben. Der hadde han fortalt alle sammen at i helga skulle han og mamma passe på X'en til tante Stine! :-D Og mora - nei, hun så ingen grunn til å utdype setningen. Hehehehehe!
Jeg var altså rimelig trygg på at X'en ville få det bra. Var vel litt spent på om hun ville virre mye rundt i nysgjerrighet, og når hun ville slå seg til ro, men jeg vet jo at valpen for det meste er uproblematisk. Og konklusjonen var også særdeles positiv - tantevalpen er hjertelig velkommen igjen!
Valpen fikk være med til butikken og handle is til Joakim, hun fikk sjarmere hele nabolaget, Joakim viste noen triks med Henrik som publikum (sitt og dekk, jamfør tidligere blogg), hun fikk være med på familiens første grilling med dertilhørende tigging - og hun forelsket seg! I Filip!
Filip er et lite marsvin, og ble litt sjenert av så stort besøk, men de få gangene han tittet ut av huset i buret, ble X'en sååå forsiktig. Tittet og tittet, og snuste på gitteret, skulle gjerne hilst mer på den der, ja! Det meste av dagen hadde hun faktisk ligget innendørs i skyggen, i nærheten av buret. Det har vært "sommer" i helga, og jeg merker lett at det er uvant for valpen med så sterk varme. Det kom brått på oss alle.

Så, noen bilder som Tonje og Henrik tok i løpet av lørdagen:






Valpen må ha glemt å fortelle at hun ikke får lov til å sitte i sofaen hjemme...






Henrik kler berner sennenhund... Han er så glad i Even, og jeg er overbevist om at han gjerne vil ha en berner. Så jeg sa i går at han kunne få være fôrvert for meg når jeg en gang måtte få F-kullet. Men da han foreslå Latrudas Fuckface som navn, må jeg få si at du tapte noen poeng, Henrik - i hvert fall vil nok jeg insistere på å døpe valpen selv! Riktignok innledet jeg samtalen med å si at det meste av navn var lov, men ikke Fy Faen (som er et navneforslag pappa kom med til Gro (Hiselfoss) da hun nærmet seg F-kullet. Riktignok fulgte han opp med Gode Gud for kullet etter... Uansett har det blitt en intern spøk), men jeg bør presisere at det er noen regler, også har jeg en del preferanser... Men, navnedebatten kan vi jo ta etter at tispa i det minste er parret, Henrik... :-)

Tusen takk for pass av tantevalpen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar