11. februar 2010

Potikyr

Er det bare hos meg det ser ut til at pels og klør gror villere nå på vinteren?

Vi har tatt potestell flere ganger i år allerede, og det er mot normalt.
Jeg skjønner jo at det blir mindre slitasje på klørne når dyret for det meste baser i løssnø, og underlaget for øvrig neppe byr på mye sliping av klørne. Men pelsen mellom tredeputene, den oppfører seg som om snø er gjødsel. Er det en reaksjon på kalde poter, at hun forsøker å gro tøfler for å kompensere for kulda? Innmari upraktisk, i så fall, siden det lettere blir snøklumper og is mellom tredeputene med all pelsen.

Jaja, det tar jo ikke lange tiden med fire yndige X'epoter, og siden vi har utsatt TV-kjøp til vi flytter har en ikke så mye annet å gjøre på kveldene :D
Jeg synes tredeputene hennes virket litt ruere enn vanlig også, så for å motvirke sprekker og sår fikk de spenolbehandling. Det ble spadag for X'en, med andre ord. Det var i grunnen godt å ha henne mellom hendene og kjenne at hun er så godt som fullpelset nå. Det mangler litt på halen enda, så de vekstinstinktene som ligger mellom tredeputene må gjerne forflytte seg til endepartiet og gjøre noe med de siste fjonene der...

Dagens flyttenyheter: Jeg har begynt å pakke den første banankassa. Samtidig forsøker jeg å kaste litt, ting som har vært med på tre-fire flyttelass, kanskje til og med bodd i samme banankasse hele tiden... Jeg er skikkelig hamster, og får vondt i sjelen av å kaste noe. Men jeg prøver tappert. Jeg har for eksempel et broderi jeg kjøpte på Vikingskipet i 2002. Det er ikke gjort veldig mye på det, type førti sting, kanskje. Men det har fulgt meg trofast i flyttelass fra Kringsjå til Vinderen, derfra til Trondheim, ned igjen til Prinsdal, og til slutt nå på Bjørndal. Og nå skal jeg spørre et familiemedlem pent om det kanskje har lyst til å brodere det ferdig for meg, siden hun har fått dilla på å brodere i det siste. Hun tilbød seg å brodere noe i julegave, men vi kom ikke på noe vi ønsket oss brodert da. Så om hun vil brodere dette for meg, blir det en fin bursdagsgave å få det ferdig! Det er selvfølgelig bernermotiv.
Så er det bare alt det andre jeg har beskyttet og tatt til meg i løpet av de siste ti årene igjen...

3 kommentarer:

  1. Flytting er en meget effektiv måte å få rydda og kasta... (selv om det er vanskelig...)
    Nå har jo vi bodd i samme hus på samme sted i snart 26 år og det blir nok ikke flytting før vi må på gamleheimen... Dette har vi løst ved å bygge på etterhvert, nå er vi i gang med 3. byggetrinn...c",)!
    Lykke til med rydding og pakking og kasting og flytting...

    Sørlandshilsen fra Hilde

    SvarSlett
  2. Hehe..høres ut som x´en har hatt en deilig dag:) Jeg bare lurer på om det er sånn omreisende spa for har noen her som kunne tenke seg litt spa behandling;)

    Jeg fatter ikke hvordan du klarte å løpe rundt i utstillingsringen med brukket halebein?!! Jeg hadde så vondt i det forbaska beine etter agility treningen i dag at å sitte på stumpen var nærmest utelukket etterpå! og mitt var jo bare forslått...merkelig hvor lang tid det skal ta før det blir bra igjen:P

    Hos oss er det Stian som er hamstreren (les han har ett eller annet sted en stein samling, lego bil og faktisk en serviett samling for å nevne noe)... Lykke til med pakkingen:)

    SvarSlett
  3. Kasting gjør vondt, selv om jeg har flyttet så mange ganger at jeg burde ha vendt meg til det snart... Men flyttelassene blir derimot bare større og større for hver gang :(

    Silje, alt går med nok vilje og smertestillende, bare en er gal nok. Er jo "noe" utstillingsfreak...

    SvarSlett