20. september 2010

Slappe av

Etter to heller krevende utstillingshelger var det godt med en hvilehelg, både kropp og sjel trenger restitusjon, den er skakkjørt nok fra før av om jeg ikke skal presse den over alle grenser. Så da fikk en heller droppe årets Buskerudspesial, når jeg måtte gjøre prioriteringene for september.

Deilige, sløve helgen - en trenger slikt også!

Fredag dro X'en og jeg på besøk til Jeanette, for å titte på valpene hennes. Nesten syv uker gamle australsk kelpie-valper, og de var jo spenna gærne :D :D :D Men selvfølgelig herlige som valper er, selv om de hadde høy bitefaktor og et energinivå jeg ikke har sett i noen bernervalpekasse før. Det er raseforskjeller, ja... Men det var nå godt å få snuse inn valpelukt, stryke på bløte valpemager, kjenne skarpe valpetenner, ha seks psycho gremlings hengende i buksebeina... En sitter med blandede følelser da, dels valpesyk og dels valpeaversjon :D

Og for de som lurer - nei, X'en skal ikke parres på denne løpetiden, vi venter til neste.

Kelpievalpene fikk også hilse på X'en - først på hver sin side av valpegrinda, og deretter en og en. Noen syntes nok hun var litt drøyt stor, og da var hun så flink til å snu seg bort, snuse på noe annet og gi valpene tid til å tørre selv. Den valpen som nok syntes hun var kulest og mest spennende skal faktisk til et bernerhjem - Marie og Ellie, som vi har truffet ved flere anledninger, skal ha Balrog, og hennes mor har to bernere. Balrog kan sånn berner nå, han! :D

På kvelden feiret vi bursdagen til Hans. Nå er han egentlig født i november, men det er vel bare en formalitet av en detalj? Han fikk billetter til John Cleese av meg, og siden herren Cleese var her nuh, og ikke i november, fikk vi heller feire nå. Jeg hadde valgt en for oss ukjent restaurant (oj, og med det hørtes det ut som om jeg er meget bevandret i utelivet i Oslo!), men vi må si oss fornøyd med maten, vi kommer nok tilbake til Torotoro. Spansk tapas, og med det vandret minnene til Spaniaferien for to år siden. Fortauskafeer i Madrid, historiske smug i Cuenca, overdådighet i Toledo. Historie, arkitektur, krig og fred, mat og opplevelser - ferie slik vi liker det!

I helga har det blitt rusleturer i bånd, jeg tar ikke sjansen på annet når hun har løpetid. Jeg har ikke vært i form i helga, så da har det heller blitt flere kortere turer, enn en lengre tur. Og innimellom har det blitt noen LP-økter, jeg skimter så vidt et gjennombrudd med apporten, jeg tror ikke det skal mye til, selv om den virker veldig langt borte akkurat nå... Men jeg skal fortsette treningen som jeg har gjort hittil, for jeg mener å se en økt forståelse for øvelsen hos dyret.

Terminlista for 2011 er også klar, så da har jeg fått plottet noen datoer. Jeg antar X'en skal være nedrøytet i januar, februar og mars - så da får vi forsøke oss på innendørs LP, det har vi foreløpig ikke prøvd på. Jeg skulle gått innendørs i januar i år, men siden halebeinet gikk føyken sto jeg over...

Og ellers har det vel vært spennende prosjekt som klesvask, rydding, litt hjemmesideflikking, støvsuging, fått på plass en del stæsj i hunderommet, foretatt backup av alle bilder og filer (viktig, viktig!), og ikke minst sloss jeg med en gardinstang på kjøkkenet jeg ikke får til å sitte og ei knaggrekke i entreen som heller ikke har noe behov for å bli værende på veggen.


Jeg har lovet å presentere oppussingen av hunderommet - når det er helt ferdig. I mellomtiden får dere et bilde av X'en og skryteveggen :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar