23. september 2004

Vi er i gang!

Wow, for en dag!
I dag ble Fett lansert. Veldig deilig følelse å komme ut! Så lenge som vi har jobbet for dette - enda jeg kom med først sent i våres, og ikke har vært med på halvparten av planleggingen. Men Fett har blitt en del av meg, og det kriblet skikkelig i magen før vi kom ut. Hvordan ville mottagelsen bli?
Vi kom ut med brask og bram, og ansvarlig redaktør Kristin Førde var i både TV, radio og andre medier gjennom hele dagen. Reaksjonene var selvfølgelig ulike, og noen artikler har det selvfølgelig blitt reaksjoner på og vil vel være litt i mediene framover. Men det er jo ikke noe gøy å være et stille, forsiktig, uskyldig og ydmykt blad som vil gjøre alle til lags. Vi vil jo røske litt opp, få fram sannheter, få fram kvinnebrillene, gjøre oppmerksomme på feministiske vinklinger av saker som i utgangspunktet er veldig maskuline, også videre. Vi har mange gode intensjoner, og jeg er spent på å se Fetts utvikling. Vi har for så vidt allerede hatt redaksjonsmøter for å planlegge neste nummer, men vi lever og ånder for det første nummeret akkurat nå.
Vi hadde lanseringsfest på Gloria Flames på Grønland. Dørene åpnet åtte, men fordi jeg var på teatersport fram til åtte og deretter rotet meg litt bort på Grønland, holdt jeg på å ikke komme inn på festen! Kvart på ni var jeg ved Gloria Flames, og da hadde det vært fullt i lokalet i 25 minutter allerede! Men gud så deilig følelse å kunne gå forbi den lange køen (!), si til dørvakta at jeg sto på gjestelista, skride opp trappa, og vite at jeg var en del av dette. Det manglet bare rød løper og blitzlamper. Mamma, så du meg!!!!! :-) Oppe var det smekkfullt! Av masse kjente navn og fjes innenfor den feministiske verdenen, og disse skulle jeg feste med! Jeg føler at lille meg har fått til veldig mye allerede i livet mitt.
Det var vanvittig kult å få se papirutgaven av Fett. Herlig glossy, catchy, innbydende forside som gjør seg godt på Narvesen, og stilig og proff design som gjør det godt å lese i. Det er jo egentlig bare for detaljer å regne, når man ser på det spennende, varierte, interessante, morsomme, triste, oppsiktsvekkende og underholdende innholdet vårt. Men det er nå en gang slik at for de som i utgangspunktet ikke kjenner til Fett, så er det coveret som selger. På festen var det innslag fra Okkupantertanter, så spilte Animal Alpha for oss - hvor vokalisten også var vår cover girl. Jeg sto en del i vår stand for å selge abonnement, løsnummer og t-skjorter. Flott måte å treffe masse folk på, få skryte uhemmet av bladet vårt, og jeg hadde full oversikt over scenen, dansegulvet, baren og trappa alle måtte gå opp for å komme til oss. Kremplass. Gledelig å se at mange KFL'ere kom, og det var bare stort å tilbringe kvelden med den feministiske eliten i landet. Jeg får litt mindreverdighetskomplekser, men skal vel klare meg! :-)
Deilig, deilig, deilig, deilig, deilig at Fett er ute!!!!!! Gleder meg til det kommer i posten for å kunne kose meg med de 52 sidene, og gleder meg til å begynne å arbeide med neste nummer!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar