3. februar 2008

Vi tar en urban vri

To kvelder i uka går vi på kurs (enn så lenge, det tar jo også slutt), men ellers i uka ser ikke X'en altfor mange andre hunder/valper. Det må bli de vi tilfeldigvis treffer i området. Det er en del hunder her, men det virker som om de går mindre tur nå - i hvert fall synes jeg vi traff flere hunder i høst enn nå som det er blæh-vær. Jeg kjenner ikke så mange i Oslo enda, så hundenettverket er lite. Jeg er jo medlem av Oslo og omegn dressurklubb, men med treninger på tirsdager, og kurs mandag og onsdag, har energien og motivasjonen til å dra vært litt liten. Har også vurdert raseklubben, men de samles også på tirsdager! Målet mitt er i hvert fall at valpen skal få treffe andre hunder oftere enn hittil, for å få leke og herje litt, og få bevegd seg skikkelig. Klart hun herjer og har det gøy når vi går tur, men ikke på samme måte som andre valper kan få henne i gang. Dette fikk hun i større grad mulighet til på gamlejobben, mens antall kollegaer med hund på jobben der jeg er nå er lik null.
Sist helg besøkte vi Britt & co, med fire voksne hunder X'en fikk hilse på. Hun er særlig begeistret for Uzy, en mellomstor blandingshanne som er ganske så leken og kul!
Fredag hadde jeg organisert en playdate for X'en, som den halliken jeg er. Mikkel og Linda fra valpekursene bor og jobber rimelig sentrumsnært, og hadde ikke noe imot å treffes for en tur etter jobb. Vi møttes ved Birkelunden, og tuslet nedover langs Akerselva. Helt nytt miljø for X'en, vi møtte flere andre hunder, X'en fikk utforsket sin nysgjerrighet for fugler med noen ender, og Mikkel og X'en koste seg vilt. Været var så som så, det regnet mer og mer, de ble både våte, skitne og full av borrer - men planen for resten av fredagen var uansett en tur i dusjen, så like greit å bli mest mulig møkkete for å få fullt utbytte av shampooen! Turen ble avsluttet i en hundebutikk for å hamstre opp mer mat. Og jammen ble det noen leker også...
Da vi kom hjem rant det brunt av valpen i dusjen. Hun var så gjennomvåt at jeg nesten vurderte å starte rett på shampooneringen... Hun var også så sliten etter turen at hun sovnet da jeg føhnet og stelte pels på kjøkkenbordet. Deilig!
Linda er en dyktig fotograf, som fikk foreviget turen. Tusen takk for lånet av bilder! Og takk for turen, vi gjentar den gjerne!














Endelig, en gakkgakk til X'en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar