12. oktober 2009

Oktober er en fin måned

Oktober er en fin måned, fordi...

...en slipper å tenke på flåtten
...hoggormen er over alle hauger
...det ikke er for varmt for våre sorte, pelskledde firbeinte venner
...en kan parkere bil med hund i hvor en vil, uten å tenke på skygge og hvor sola flytter seg
...færre går tur og en kan få ha skogen for seg selv
...en får valuta for hundeblåseren en har investert i
...det er så fine farger i naturen
...det er moro med vanndammer og søle, i hvert fall hvis du er hund
...det er koselig å komme innendørs til kakao, pledd, pc/bok og levende lys
...gulvene blir oftere vasket enn på sommeren, fint å være huslig
...det er lett å trene LP i ulikt vær, på en og samme dag, for å konkurranseforberede seg

Jeg fant heldigvis laderen til kameraet, så i dag ble speilrefleksen med meg og X'en på tur. Det ble noen bilder, gitt...
X'en storkoste seg - jeg trodde kanskje årets badesesong var over, men det syntes ikke hun, før jeg rakk å tenke meg om sto hun midt uti Sognsvann... Det var mange hunder på tur i dag, og hun fikk lekt med en riesenschnauzer, en berner sennenhund, en bull terrier, en chihuahua, en irsk setter, og flere jeg ikke husker. Også skremte hun kvart hjerteinfarkt på en papillon og en frisé, som begge hylte til da vi rundet en sving og kom i deres synsfelt. Den var schwær og schtøgg, den berneren der... Men X'en latet som hun ikke så dem og gikk normalt forbi, flink til å ta hensyn og justere seg etter andre, hun. Litt tvangsposering og litt naturfotografering ble det, det var en vakker dag å gå tur.

Ellers er det vel ikke så mye å berette - blogg fra MH'en kommer, men jeg venter på at hoffotografen skal bli ferdig med redigeringen av alle bildene.
Jo, var forresten hos pappa i går, og der synes jeg Even virket sprekere i gangen enn han har vært på lenge... Han leser bloggen min, det er jeg sikker på. Forsøkte å bli med i bilen, gjorde han også. Vil være med han, glemte å spørre han om han ville være pensjonist... De siste fjorten dagene har han gått på et annet tørrfôr og fått et naturmiddel jeg ble anbefalt tilsatt i kosten, jeg vet ikke om det har gjort utslaget allerede, om han hadde en god dag i går, eller om det er ønsketenkning. Det er vanskelig for pappa som går oppi ham hele tiden å se endringene selv. Men gubbegutten er i form, i hvert fall, rare snålingen...
Kimito har jeg også nylig hilst på, tror ikke jeg har nevnt det i bloggen, og han virker eldre enn Even. Nå er han jo også det, Even er snart 11 og Kimito blir 12 i mars. Men jeg ser stor forskjell på Kimito fra sist gang - han hører dårligere, har blitt smågretten, vil være for seg selv og klare selv, ting skal skje på hans premisser. Vil han ikke kose, nei, så skal vi ikke kose. Da blir han sur. Men ellers er han i fin form, operasjonene (kastrering pga kreft og tannfjerning) hans har gått veldig fint.

Høstbukett:






































Som bildene viser: Hvor vellykket en tur har vært, reflekteres av hvor våt og skitten hunden er!

4 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder, og jeg er enig med deg, høsten er en nydelig tid!
    (Så lenge det ikke regner så alt for mye iallefall)
    Marie :)
    *venter på hoffotografen*

    SvarSlett
  2. Haha, hun er så FIIN og tydelig, man kan liksom se personligheten hennes på bildene. :)

    Jeg nyter høsten til fulle sjøl, og går til og fra Blindern hver dag på nesten nye stier hver gang. Her om dagen fikk jeg to kastanjer i hodet.

    SvarSlett
  3. Du glemte det viktigste med oktober!!!!!! Julemarsipanen er kommet!!!!!

    tante :)

    SvarSlett
  4. Hoffotografen er ferdig, nå er det meg det står på...

    Sandra, må du ha hjelm? Er det Snipp og Snapp som er på ferde?

    Julemarsipan er ikke lov i oktober!

    SvarSlett