1. mai 2010

Drømmer

Det har ikke vært for mye boligprat i bloggen min i det siste - av den enkle grunn at det ikke har skjedd så mye, det har vært nok å gjøre på andre områder. Men tidligere i uka fikk vi ny fryseboks på plass, veldig deilig! Da fikk vi også tømt fryseren der vi bodde før, som enda inneholdt en 30 kilo med vom til X'en, for eksempel... Men nå er nøkler avlevert, og vi er helt ferdig i Mina Beiteplukksvei. Vi trivdes da mens vi bodde der, men jeg kjenner lett hvor mye bedre jeg trives her vi bor nå - så langt. Nå har vi jo ikke bodd her mer enn seks uker, men foreløpig er det ingen store ankepunkt her - og det er bra! Vi satser på å bo her lengre enn de 20 månedene vi bodde i Mina Beiteplukk... :D

Et annet innkjøp som har kommet på plass er dusjforheng til badet i andre etasje - jeg fant det på nett, forelsket meg helt, og måtte bare ha det. Det måtte bestilles fra leverandør, da jeg ikke fant noen butikk i Oslo som hadde det.

Det må da stå i fin stil til antisklimatta jeg kjøpte tidligere?

Badet i andreetasje får en annen stil enn nede - her blir det farger og morsomme figurer og detaljer for å veie opp for at det ikke er veldig nyoppusset... Og når en først har to bad, kan en jo få leke og utfolde seg med to vidt forskjellige stiler!

For i førsteetasje kjører jeg en kombinasjonsstil. Hans mener det vil bli rart, men jeg prøver meg fram og sniker inn moment, så får vi se... :D Badet har sorte og hvite fliser, sort veggskap og et dusjkabinett som ser ut som en romsonde. Altså ganske moderne og enkelt. Og i det tenker jeg å innføre moment av mer gammeldags stil - som jeg er veldig glad i.
Jeg har tidligere vist strykejernet jeg har i vinduskarmen (som jeg har bestemt meg for ikke å gjøre noe mer med). Jeg har også et vakkert speil fra oldemor, med rosemønster, det skal jeg få tatt bilde av en dag.

Jeg har endelig fått kjøpt mine etterlengtede IKEA-varer:


Toalettrullholder og håndklekrok i sort smijernlignende, med et fint gammelmodig mønster.

Ellers drømmer og sikler jeg, når jeg surfer på blogger og nettbutikker etter inspirasjon. Jeg har ikke vært på jobb siden tirsdag, kraftig nedsyltet i forkjølelse - har vært rimelig utslått, orker ingenting, blir sliten så kaldsvetten renner av en kort tissetur med X'en, sår hals, hoster og snørrer, full pakke. Så det har blitt mange timer i senga, eller i sofaen for avveksling. Og når kroppen ikke trenger mer søvn, har laptop'en vært en grei venn. Og brått har det oppstått et worddokument som heter "ønskeliste"...

Der finner du for eksempel denne vakre såpedispenseren (som jeg ikke får lagt ut bilde av). Den kommer selvfølgelig i sett med en like vakker krukke - fin til q-tips, hårstrikker, skal vel alltids finne noe å bruke den til!
Skulle jeg få lyst til å bytte ut toalettrullholderen fra IKEA, er dette et søtt alternativ! Med eller uten den, vil disse hjertesåpene passe fint inn, kanskje på et lite sølvplettfat?
Alle disse varene er funnet på Stabbursbua.

Men jeg har tittet på andre butikker også, jeg... Hos Landstil fant jeg slike søte flakonger, litt eksklusivitet ved siden av det gamle strykejernet i vinduskarmen, jeg kan fint se det for meg:


På et bad hører førstehjelpsskrinet hjemme, da burde det vel passe med litt medisinutstyr?

Disse fant jeg hos Frk. Doris.


Disse, og flere lignende, fant jeg hos LandRomAntikk.


Veslestua har en mer luksuriøs variant - veldig vakker!

På vaskemaskina har jeg en sinkboks med vaskemidler, og tilknyttet den er jeg overbeivst om at disse klesklypene fra Linneas hage hadde gjort seg:


Dette settet med kanne og fat skulle jeg gjerne hatt, det ville vært så fint på badet. Jeg elsker de som finnes med stativ, men vi har ikke gulvplass på badet, bare vegg- og hylleplass...

Og i et slikt bad ønsker jeg meg selvfølgelig et gammelt vaskebrett!

Ønskelista mi er delt opp i rom, kanskje jeg innvier dere i drømmene mine for resten av huset etter hvert?

2 kommentarer:

  1. Så kjipt å være forkjøla...du må ha riktig god bedring=)! En flott ønskeliste du har laget deg;)! Jeg har flere slike lister...thihi! Det finne jo såååå masse fint der ute ...sukk! Jeg må nok vinne lotto ja;)! Ha en fin fin helg!

    Klemmer!

    SvarSlett
  2. Her var det mye lekkert ja:) Sitter å surfer på nett selv og blir nesten litt dårlig av alt jeg har lyst på! Skjønner ikke hvorfor detta penge treet i hagen bruker så lang tid på å vokse opp:P

    Kjedelig å være syk, men håper du er snart på beina igjen! Kan jo bli dyrt å være syk i lengden med nett innen rekkevidde;)

    Ønsker deg en riktig fin dag og god bedring!

    Klem

    SvarSlett