17. april 2010

Årsmøte

Så er nok en dag snart over, slapper av med litt sjokolade, skal gi X'en en luftetur, før jeg finner senga og koser meg med ei god bok som ligger på nattbordet. Jeg er så begeistret for Terry Pratchetts Discworld-serie! Det er morsomme og gripende bøker - satire, kritikk, parodi, humor, tiden flyr når jeg får en av de bøkene mellom hendene. Jeg har lest hele serien før, det vil si, jeg har brukt noen år på de bøkene. Jeg møtte Hans for 11 år siden, og han introduserte de bøkene for meg på et relativt tidlig tidspunkt, og det er ikke altfor lenge siden jeg var ferdig med serien. Det er 36 bøker i serien, den 37. ble utgitt i fjor - og nylig fant jeg ut at bok 38 er skrevet, snart trykket! Det tar litt tid å lese serien, med andre ord, og det går litt i rykk og napp når jeg har tid til å lese. Men nå er jeg i en god steam! Roe ned, senke skuldrene og la pulsen dale.
Bøkene kan forresten leses hver for seg, de er rimelig så uavhengig av hverandre, selv om det finnes karakterer som går igjen i flere bøker.

Hvor motsetningsfylt det enn må høres, har jeg hatt en kosetur på IKEA i dag. Vibeke spurte om vi skulle stikke innom på vei til årsmøtet i NBSK, og jeg var ikke lei å be. Jeg hadde egentlig ikke noe særlig på handlelista, men fikk da kjøpt litt for det, bare suste rundt, sugde inspirasjon og gjorde noen innkjøp. Jeg var ganske flink, synes jeg, kjøpte nesten bare nyttige ting.
Jeg har for eksempel kjøpt denne:

Rettere sagt kjøpte jeg to av den, da jeg er usikker på om den vil dekke badekaret helt - for det er altså ei antisklimatte. X'en trenger et bad, over to måneder siden sist, noe pelsen bærer preg av, men jeg har ikke villet ta henne oppi et glatt kar. Men nå kan vi bade, med tidenes kuleste krokodille i karet! Jeg har også funnet på nett et kult dusjforheng, som vil passe i stil, men har ikke fått sjekket om noen butikk kan bestille det for meg - for jeg fant det selvfølgelig hos en leverandør, ikke vanlig nettbutikk... Jeg har det ikke travelt :)

Så var det årsmøte, med et ikke altfor stort oppmøte, og ikke altfor mange forhåndsstemmer, men det ble da et greit årsmøte for det. Bare synd det kræsjet med NKK Bergen, hvor mange var. Men vi fikk da valgt tillitsvalgte og vedtatt det som skulle vedtas.
Og i Bergen har X'ens pappa Ola igjen blitt best i rasen, og hennes mamma Lina ble både 2 BTK og BIS3 veteran!

(Bilde av Lina fra BIS-plasseringen i Bø.)

Et par sjokoladebananer til nå, så skal jeg finne boka hvor mine favorittkarakterer introduseres!

1 kommentar:

  1. Ikea er alltid gøy:) Hehe..Nå blir nok bading riktig så morsomt med en krokis kompis;) Herlig bildet av X´en med vogn:) Flinke berner jenta det!

    SvarSlett