16. august 2010

Ønske seg...

Jeg liiiker august - det er gjerne pent vær uten å være så sommerhett, det kan være fine regnværsdager uten å være så høstsølete, kveldene er enda rimelig lyse, for ikke å glemme at jeg har bursdag. Og jeg blir aldri for gammel for bursdager - jeg mener, kan det bli mer stas enn å få ha en dag hvor en spiser absolutt hva en vil, inkludert kaker, får pakker, og finner på moro? Det eneste er at det skulle vært offentlig fridag, så en slapp å stikke innom jobben... Men vi har bursdagskake på jobben, så en skal vel overleve det og... :D

Nå er det enda noen dager til bursdagen min. Men en firedel av moroa er jo å glede seg... X'en har også bursdag - i dag, og det må jo også gjøres litt stas på.

Spør du X'en, ønsker hun seg nok alt mulig som kan spises. Hun er ikke vanskelig sånn sett, hittil er det bare purreløk og tannkrem hun ikke har villet spise av det hun har blitt tilbudt. Sjansen for suksess er med andre ord ubegripelig stor. Men jeg synes hun heller skal ønske seg kløv og Rockyvogn...

Jeg tror jeg har ganske enkle og greie ønsker også.

Jeg ønsker meg så veldig Harry Potter-serien i bokform - på engelsk.

Jeg ønsker meg også James Harriot-bøkene. Jeg har fem fra før av, men skulle gjerne hatt hele serien. I følge Wkipedia finnes følgende bøker:
If Only They Could Talk
It Shouldn't Happen to a Vet
All Creatures Great and Small
Let Sleeping Vets Lie
Vet in Harness
All Things Bright and Beautiful
Vets Might Fly
Vet in a Spin
All Things Wise and Wonderful
James Herriot's Yorkshire
The Lord God Made Them All
Every Living Thing
James Herriot's Cat Stories
James Herriot's Favourite Dog Stories
Only One Woof
(Navn i halvfet er de jeg har, men på norsk, dog leser jeg gjerne på engelsk)

Blir det for mye tid med nesa i ei bok kan en jo ta veien til tittekassa - og der kunne jeg tenke meg å se på Lars Monsen-DVD'er...

Jeg ønsker meg gjerde til hagen - inkludert (kjekk) snekker?

Jeg har også et desperat behov for en ekstern harddisk med størst mulig lagringsplass, den stasjonære maskinen er i ferd med å dø, og jeg innser lett verdien av å ha ting lagret flere steder.

I samme fornuftige ånd trenger jeg nye sko og et par nye bukser, men klesshopping er vel noe av det kjedeligste jeg gjør - så hvorfor skal jeg ville meg selv så vondt å ønske meg penger/gavekort til slikt?
Jeg har ikke fått prøvd disse skoene (da må jeg jo i butikken), men de ser ok ut og jeg har pleid å kunne gå med XXL-sko før, så jeg kan like å få disse, i størrelse 38/39. Eventuelt disse, jeg trenger noen gode sko som kan brukes på fritiden og passer til både bukse og skjørt. Jeg har innsett at å kjøpe sko til 199 kroner på Økonomisko er å skyte meg i foten (i hvert fall får jeg omtrent like vondt som om jeg hadde gjort det), så da kan en heller kjøpe gode sko og ha det bra med føttene sine.

Hva gjelder kjøkkenutstyr har vi alt vi trenger og vel så det - ved sist opptelling fant jeg for eksempel tolv par grytelapper. Men en kjøkkenvekt som tåler mer enn fem kilo kunne vært kjekt, for eksempel nærmere åtte-ti-tolv kilo, hvis en skal veie noe firbeint utover...

Men pynteting er jeg jo en sucker for, så kan jeg heller forsøke å gi de et nyttig alibi... Jeg har blogget tidligere om pene ting til å ha på badet. Det finnes pene ting til å ha på andre rom også...

Jeg kunne for eksempel tenke meg et par av disse kurvene, fine til å oppbevare ting i:


Dette hadde vært fint å henge på veggen for å feste minner og bilder i:


Her er noen større klyper, også veldig fine:


I samme stilen, liker denne bildeklypen også:


Disse engleboksene i sink virker også veldig søte og garantert fornuftige:


Og jeg falt jo helt for dette magasinstativet:


Som noen kanskje skjønner, liker jeg en gammeldags stil.

Ja, også ønsker jeg meg en ny 9-tast til mobilen og et enkelt hårbånd... Og favorittsjokoladen min - de små fylte kindereggene, som jeg ikke har funnet solgt i Norge...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar