1. september 2008

X'en på svømmekurs

Dette ble virkelig en helg i lekens tegn. Etter lørdagens skogstur med Tumle og Tassen skulle vi forflytte oss til det våte element, med playdate ved Sognsvann. På Hundesonen har jeg blitt kjent med flere folk, blant annet Miriam med nova scotia duck tolling retrieveren Josie og Anette med engelsk springer spaniel Norma (og Orry, men han var ikke med denne gangen). Begge to er jo ekte vannhundraser, og jeg regnet derfor med at de kunne lære X'en å ha moro i vannet.

Det kunne de!

Det var litt grått, men det betydde også færre folk i området, og vi fant en "bukt" hvor vi fikk være nesten helt alene. Passe langgrunt, slik at hundene kunne komme langt utover og hente flytelekene vi kastet. Jeg har ikke trent apport med X'en, og det er heller ikke noe hun har vist noe særlig interesse for gjennom lek. Jeg må gjerne hive leke/pinne, og hun må gjerne løpe etter, men det med å ta den med tilbake til meg for at jeg skal kaste på nytt - det har hun foreløpig ikke sett hensikten med. Derfor var hun heller ikke nå den som løp først ut i vannet når vi kastet, men du så moro å løpe etter Josie og/eller Norma for å se hva de skulle! Og å stjele lekene fra dem, det kunne også gå an.

X'en hoppet og spratt i vannet, og storkoste seg. Det er jo så gøy å se henne ha det så bra! Av og til fikk hun og Norma noen raptuser, og løp idiot på bakken, før det var ut i vannet igjen.

Det er i grunnen ikke vits i å si så mye mer enn "kos dere med bildene"! Tusen takk til Miriam og Anette for en koselig ettermiddag, det må helt klart gjentas!

Flere bilder kan sees på hjemmesiden.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar