31. mars 2010

God påske!

Ukas tre arbeidsdager er til ende, og da kan også vi ta påskeferie. Det ser ikke ut til at vi skal få det beste været, men det gjør ikke så mye - jeg liker vinteren, men nå er jeg klar for barmark til å trene LP og gå spor. Så noen dager med regn kan kanskje få bort snøen - og kanskje drukne alt av flått og hoggorm også??? ;) Vi har ingen større planer for påska, utover å bli kvitt flere esker og komme videre med oppussingen. Men vi skal ikke stresse - slappe av, kose oss og lade opp batteriene.

Beina i sofaen, en passe dårlig romantisk film på TV, noe snop innen rekkevidde, en snorkende hund nedenfor sofaen, laptop'en i fanget - det er påskeferie for meg. Kanskje banke Hans i en god omgang med Risk? Gode bøker langt unna krimsjangeren venter på å bli lest, god mat er handlet inn, lange turer står på agendaen. Påskeferie!

Jeg har heldigvis en hund som ikke er værsyk, og som trives med tur selv om det regner. Det er nok av de hundene som knapt vil ut og tisse om det pøser ned. I går gikk vi tur sammen med Anette og Norma, og i dag ble det tur med Vibeke og Dina. Det er morsommere for oss begge å gå tur med andre, ikke bare alene.

Er det noen som har gode tips til hvordan en kan få fjernet rust av gamle gjenstander? Maler en over, kan en pusse det bort, eller er det andre løsninger? Vi har noen arvede gjenstander som hadde gjort seg med litt mindre rust... Eller skal en bare anse det som rustikk???

Tusen takk til dere som legger igjen kommentarer i bloggen - veldig koselig! Jeg ser jo at jeg har mange besøkende, og blir litt nysgjerrig på hvem som leser her. Jeg leser også mange blogger, uten å være så flink til å legge igjen kommentarer... Jaja, uansett hvem som leser her, så vil jeg få ønske dere alle sammen en riktig god påske!

4 kommentarer:

  1. En super Påske med fine turer og koselige dager i nytt hus ønsker vi dere alle tre :-)

    SvarSlett
  2. Jeg er fast gjest her jeg, og koser meg med dine skriverier! Håper dere får en flott påske i deres nye hjem! Nydelige glass forresten og de Mummie-koppene er bare herlige!

    Sørlandshilsen fra Hilde & Kendoflokken...

    SvarSlett
  3. Høres ut som en perfekt påske=)! Disse gutta våre er som ild og vann...Odin er det vi kaller "fisefin" og er ikke glad i regn(og vi bor i Bergen....), lille gutt Nico han har ikke sperrer i det hele...han koser deg ute uansett vær og ruller seg gjerne i alt han kommer over...og han er en veldig hvit golden....;)!

    Skulle visst litt mer om disse tingene du vil pusse opp,da blir det litt lettere å hjelp! Jeg er av de som eeelsker rust og patina, men det er ikke alt det passer;)!

    Ha en super duper påske!
    Klemmer!

    SvarSlett
  4. Masse god Påske til deg, Hans og X'en også!!! Det finnes produkter på markedet "rustfjerner" som sikkert kan gjøre nytten, ellers kan stålull også ta bort en del rust! Lykke til :))

    stor Påskeklem fra tante

    SvarSlett