6. mars 2010

Stor utvikling på en uke

Tusen takk for alle koselige og oppmuntrende kommentarer jeg har fått denne uka, både i bloggen og andre steder - det varmer og trøster!
Jeg trodde jeg skulle klare å holde meg litt avmålt og nøytral, anslå X'en som ikke drektig, og gå videre. Men sannheten er at jeg tenker på det hver dag, lar det prege hverdagen, håper innbitt og gleder meg pittelitt - om det holder å ønske seg valper for at hun skal være drektig, blir dette et veldig stort kull!
I dag er det en uke siden inseminering, og jeg kan vel ikke påstå å se de store tegnene, hehehe! Selvfølgelig leter jeg og selvfølgelig finner jeg - sover hun ikke litt mer, er hun ikke litt mer glupsk i matfatet, virker hun ikke litt mer voksen? Jeg tror til og med hun kanskje har lagt seg ut, jeg! :D

Etter at vi overtok nøklene, har vi fokusert på oppussing, og da av det rommet som skal være hunderom - det har hele tiden vært planen å få det ferdig så fort som mulig, i håp om at X'en skulle bli drektig. Det er litt vondt å planlegge oppussing og innredning av et rom vi kanskje ikke får brukt til det jeg aller helst vil bruke det til med det første - men når vi kom i gang og ting ble mer praktisk, var det bare morsomt. Det er gøy å se at tankene i hodet ligner på de faktiske resultatene, og at ting blir så fint som jeg selv trodde og ønsket.
Torsdag og fredag hadde vi noen store handlerunder, blant annet på Maxbo - det er butikk med mye rart, det! Hadde aldri vært innom en Maxbo før, jeg... Men dit må en komme tilbake flere ganger, en butikk med stor grad av kjekt-å-ha-faktor, eller hva-pokker-er-det-der-faktor. Jeg har i hvert fall lært mye om oppussing på disse dagene.
Snille svogeren til Hans kom innover både i går og i dag for å hjelpe oss, siden han har de to tommeltottene som det er meningen en skal ha, mens Hans og jeg har et snes på deling... Også har han så fantastisk mye morsomt verktøy vi kunne låne - sirkelsag, stikksag, spikerpistol, vinkel, borr, dingser og finurligheter, noe for enhver situasjon.
Jeg tenker å blogge om rommet når det er ferdig oppusset - hva vi har gjort og hvordan det gikk, så jeg skal ikke si for mye nå - morsommere å fortelle med bilder som illustrerer, siden jeg har knipset en del så langt. En må jo dokumentere når en har gjort seg til gjeldsslave! Men nå er vi i hvert fall slitne etter 12 timers økt i dag, og det er trestøv i øyne, ører, hår, munn, klær, overalt. Men det er morsomt, jeg føler meg for en gangs skyld kreativ, det er inspirerende og lærerikt, og jeg nyter å få endre på huset til vårt HJEM. Jeg er faktisk så høy på oppussing (må ha inhalert noe sparkel eller fugemasse i dag...) at jeg har bestemt meg for å SY gardiner til hunderommet selv... Jeg kan ikke sy... Eller, jeg har ingen syerfaring, så muligheten for at jeg ikke kan sy er ganske så stor... Men jeg fant metervare jeg falt for, og bare må ha. Så da får jeg forsøke, og heller krype til korset/ringe mamma, om det ikke er like lett som jeg tror...
Rommet har i hvert fall endret karakter totalt på disse dagene, og jeg gleder meg til å få på plass møbler og stæsj, se det endelige resultatet. Vi har ingen oppussingsplaner for resten av huset så langt, vi får se hva tid og penger strekker til. Blir det valper, skal det i hvert fall ikke pusses opp på lenge.

7 kommentarer:

  1. Misunnelig jeg...opp-pussing er moro det når ånden er der.Og du,en gang blir det rommet fullt av små nydelige tisse-bærsje dyr vet du:-)

    SvarSlett
  2. Det høres veldig spennende ut, gleder meg til å se bildene når rommet er ferdig! :D

    SvarSlett
  3. Ohh..gleder meg til å se hunderommet ferdig:) Merkelig hvordan sånn sy trang kommer når man kjøper hus:P Har aldri sydd før og i år ønsket jeg meg plutselig sy maskin i bursdagsgave...og fikk det av Stian (har bare ikke kjøpt ennå for vil plutselig ha brodderimaskin også så vurderer hva som skal komme først inn i heimen, mye vil ha mer..hoho).. Lykke til med sying og jeg krysser fingrene for at det alikevel snart kommer noen søte små på firebein som får tatt i bruk det nye rommet:)

    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg har symaskin og er arvelig belasta med strikke-, broderings-, sy- og hekleferdigheter, så bare gi lyd hvis du trenger noen pointere! :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk, alle sammen!

    Og Sandra - det er mye mulig jeg tar deg på ordet! Nå er stoffet bestilt, men det tar minst ti dager i posten fra USA, så det blir vel kanskje et påskeprosjekt? Kan bli dramatisk nok, det, for ei som synes Poirot er dritskummelt...

    SvarSlett
  6. Hvis man vil ha fine gardiner og ikke var håndarbeidlærerens flittigste elev, så har utvalgte stoff/gardin forretninger som princess, hansen og dysvik etc en fabelaktig oppfinnelse som heter vliselien. Det er bånd du bare stryker på stoffet for å legge det opp, ikke behov for nål, tråd eller kunnskap, bare ett strykejern. Selv jeg klarte å legge opp 4 gardinfag på en liten time.

    SvarSlett