8. februar 2011

Nye puter

Jeg har fått meg nye puter!

Ting tar litt tid hos meg av og til, men det gjør ikke ideene noe mindre bra...

Da huset her på Bjørndal ble kjøpt og det var klart at vi hadde plass til et eget hunderom, søkte jeg rundt for å finne et bra stoff å sy gardiner av. Jeg fikk også en idé om å sy puter til sofaen. Jeg endte hos HotDiggityDog, som har stoff med diverse dyretrykk. Jeg synes bernerhodet de har trykket er ganske så pent, og kjøpte derfor noen meter med dette. Jeg liker å ha bernermotiv på ting og tang, men da skal det være pene bernermotiv.

Jeg er egentlig ikke altfor fingernem av meg, så når stoffet hadde kommet i posten, putefyll var kjøpt på IKEA og entusiasmen hadde roet seg noe, innså jeg at jeg vel ikke hadde ferdighetene til å sy egne puter... Heldigvis har jeg gode venner som kan sette mine ideer og visjoner ut i live, så tusen takk til Sandra som trakterte symaskina en koselig januarkveld, hvor jeg skravlet og hun tråkket på sygassen i flere timer! Kanskje jeg hadde forsøkt selv om jeg hadde hatt symaskin, men med nål og tråd ble det litt for ambisiøst når realismen tok inn over meg.
Så det er mye mulig at jeg må snu meg mot Sandra igjen når jeg skal lage gardiner, men det er utsatt til jeg får tatt mål av vinduet i hunderommet i nyheimen. Gardinene har for øvrig grå bunnfarge, for å være noe mer nøytrale.

Dog må jeg få skryte av at jeg har bidratt med noe i skapelsesprosessen av disse putene, utover ideen og innkjøpene. For Sandra unnlot å sy igjen putene helt, slik at jeg kan ta de ut ved behov (for eksempel vaske trekkene eller kjøpe bedre puter, jeg valgte de billigste IKEA hadde i fall prosjektet ville falle i fisk). Men det etterlot ei åpen spalte, hvor jeg personlig har sydd i trykknapper. Det er en biggie for meg, en må jo faktisk både sy og sørge for at knappene møtes på samme sted :D
Jeg bør vel også innrømme at jeg bare har sydd i knapper på ei pute enda, jeg holdt på i en drøy halvtime i kveld for å få på plass tre sett med knapper, og da var jeg så sliten i fingertuppene av all bomstikkingen og kjørt i øynene av stirring i mørket at jeg tenkte resten kan gjøres en annen kveld.

Men blogge, det må vi, så her presenteres mine helt unike puter:






2 kommentarer: