3. juni 2011

Grønne fingre og tær

En lang uke går mot helg, og det har blitt gjort mye oppussing disse dagene. Jeg har fått verdifull hjelp fra venner og familie, så da går ting fortere. Motivasjonen øker også når en har selskap til arbeidet, så får en gjort mer av den grunn også. For ikke å snakke om at det er godt å ha et rom eller tre som trenger maling, sparkling eller annen fiksing, når en trenger en pause fra omgivelsene.

I dag fikk jeg besøk av Toril, som skulle hjelpe meg med første malingstrøk på hunderommet.
Jeg har kjøpt en maling fra Flügger som skal tåle litt mer, både i forhold til slitasje og vask. Jeg regner med at det er et rom hvor det kan være nødvendig.
Det har vært varmt i dag, og jeg vet ikke om det var derfor eller om malingen hadde en særegen egenskap - men den tørket i hvert fall ekstremt fort! Toril og jeg begynte på hver vår vegg, og lenge før vi var ferdig var det tørt der vi startet. Dermed rakk vi to strøk på de to veggene før Toril måtte dra. Senere i løpet av ettermiddagen og kvelden har jeg fått unna strøk en på de to andre veggene, og får sikkert tatt det andre strøket i løpet av helga. Svusj, så er rommet ferdigmalt! Deilig! Men jeg ser at jeg har blingset totalt på malingsmengde. Jeg kjøpte to trelitersspann, og vi har ikke kommet halvveis i det ene spannet en gang. Mens på vaskerommet i kjelleren, av cirka tilsvarende størrelse, gikk det med fire spann. Jaja, da har jeg maling til det tredje rommet, om ikke annet. Der har jeg ikke tenkt så mye på hva jeg skal gjøre, så da kan jeg godt male det i samme farge som hunderommet. Det er sikkert nok til å ta samme farge på kjøkkenet også, om jeg synes det passer! :D

Toril jobber med å male til hverdags, så det er kjekt å få tips og råd fra de mer erfarne. Dermed var det desto morsommere det som skjedde i dag. "Noen" sto på toppen av gardintrappa for å male øverst på veggen, og "noen" steppet ned igjen uten å se seg så nøye for, og da fikk vi dette:


Fort gjort å stå med foten nedi malingspannet! :D Heldigvis går malingen lett av med vann, ellers kunne det jo blitt en fargerik sommer for Toril!


3 kommentarer:

  1. Haha, helt herlig de bildene :D Kan tenke meg at det ble litt fnising av det der..

    God helg :)

    SvarSlett
  2. ....fot og sko har fått tilbake normal farge,og jeg fikk oppfylt en drøm:-)

    SvarSlett
  3. Haha! Jeg har hørt om grønne fingre, men grønne tær var nytt for meg.

    SvarSlett