30. juni 2011

Og nå over til noe helt annet

Valpene har kommet, og jeg fortsetter å legge alt av oppdateringer på hjemmesiden - da er alt samlet på et sted, det er lettere å finne kontinuiteten og se utviklingen for de som følger valpene våre.
Dessverre fungerer ikke bildesiden optimalt i internet explorer - enda et argument for å bytte til noe annet, når det skal være så sært opplegg. Jeg bruker Opera, og siden fungerer akkurat som den skal der. Men, jeg er ikke så naiv at jeg tror jeg får hele berner-Norge (!) til å forkaste IE for å se på MINE bilder, derfor kommer jeg til å samle opp bildene og publisere i et portaalbum nå og da - men det er såpass mye arbeid at jeg gidder ikke gjøre det oftere enn en gang i uka, om såpass ofte. Så dere som vil se ferske bilder når de er ferske, må finne en annen browser - opera, firefox, mozilla, google crome, mulighetene er endeløse. Alle er gratisprogram en bare kan laste ned og sette i surfeaktivitet.

Som en del av forberedelsene til valpekullet, gikk jeg og pappa gjennom det han hadde liggende av hundeutstyr - han har jo ingen hund som trenger noe nå. Og da kom vi over to bildekaler jeg ikke har sett på en stund, men husker godt fra barndommen. Så de stjal jeg, ærlig og redelig - kennelnavnet er ført over på meg, så da må vel disse følge med? Jeg husker det var morfar som fikk de laget i gave til mamma og pappa. Jeg måte skjære de til for å få bort deres navn og telefonnummer, men i og med at det er Minnie (Int.N.S.Uch. Latruda's Minnie Minika Laikadatter) som er motivet har jeg lyst til å bruke de - Minnie er tross alt den mest suksessrike valpen vi har fått i vårt oppdrett. Hun var den første norskfødte berner sennenhundtispa som nådde tittelen internasjonal utstillingschampion. Og det er jeg stolt av! Så kan jeg heller kjøpe nye bildekaler med mitt navn og ny hund i midten når neste (!) internasjonale championat oppnås, hehehe.



Her er forresten bildet av Minnie som er utgangspunkt for dekalene:

1 kommentar: