22. juni 2009

Ingenting

Først var det dobbeltutstilling i Kristiansand, så var det syttendemaifeiring alle andre steder enn i eget hjem, så var det en svipptur til Ålesund, etterfulgt av Frya, så kom en helg som sporinstruktør og NKK Drammen, og sist helg var det LP-stevne og matchshow. Er det rart jeg er sliten, går med dårlige batterier og kort lunte, sover dårlig men sovner overalt, og ikke orker noe? En kan jo ikke akkurat bruke jobben som ladestasjon heller... Så ubeskrivelig deilig det var å gå inn i denne helga, og vite at jeg skulle gjøre ingenting!

Fredag hadde jeg riktignok ambisjoner om å gå spor, men siden det regnet så hardt at det overdøvet radioen i bilen da vi forlot jobb fant jeg ut at så innbarket bruksmenneske er jeg ikke (enda), og det ble innendørs lydighetstrening (kryp og utgangsstilling), lasagne, TV og ellers bare ting jeg hadde lyst til å gjøre. Og resten av helga har gått i samme tralten.

Vi var dog en svipptur til Sarpsborg på lørdag for svogers’ innflytningsfest – endelig er hus, garasje og terrasse på plass! Det var en utrolig artig kveld, jeg lo så jeg fikk vondt i magemusklene – tenke seg til å kunne ha det sosialt med mennesker som ikke har hund? Nå ja, det var en med en dansk-svensk gårdshund der, så vi fikk jo pratet litt hund. Men i det store og det hele skravlet vi om... Ja, hva snakket en om? Ikke husker jeg, men morsomt var det!

X’en er jo så søt når vi kommer til svigermors hus – hun kjenner seg igjen, hun. Hun spurtet til inngangsdøra, stelte seg på trappa, og tittet inn av vinduet ved siden av døra, logret ivrig. ”Det er hunder der inne som jeg kan leke med, og koselige damen som har rart til meg!” lyste det av øynene hennes. Men svigers og hundene var ikke hjemme, vi skulle bare låne soveplass. X’en lette etter guttene til svigermor over hele huset og hagen, men de var ikke å finne. Kjipern!

Ellers har helga bestått av stort sett ingenting – i hvert fall ingenting av betydning, hvem gidder lese blogg om ordinære rusleturer, mini-LP-økter på stuegulvet og husarbeid? Bare en laidback helg, og det var jaggu på tide. Men som Hans sa – jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. Eller kan jeg? Er det min skyld at det skjer mye spennende på en gang?

Selv om vi har hatt en ingenting-helg, har andre vært på farta – så vi må få gratulere X’ens vakre bror Xerxes (Xerxes Xavier av Hiselfoss) med cert og BIR begge dager på Oppdal – og på plassen bak begge dager kom Xerxes’ ”samboer” og X’ens halvbror Kaizer (N.Uch. Kaizer Kompis av Hiselfoss)! Vi gratulerer også Torill og Gross (Augustus) med championat i Sandefjord! Godt å kunne glede seg over andres gode resultat.

Og siden denne bloggen ble så full av mening og underholdningsverdi, får jeg spe på med et maleri med X’en som modell. Kunstner er Blondiemamma:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar