28. juni 2009

Sommerferie-helg

Jeg har en uke til på jobb før vi skal ha litt ferie, men vi har lekt sommerferie i helga for det. Fredag gjorde vi minst mulig, bare slappet av, koste meg med reker og jordbær, og gikk tur med X'en sent på kvelden/natta når det går an å puste...

I går hadde vi besøk av familien for grilling og kos, jeg lekte med kamera og fikk disse motivene, en smak av sommer:











I dag har vi jaggu også tatt det med ro, men fant ut at vi trengte å kjøle oss ned. Norma og Anette synes også det er varmt, så de ble gjerne med på badetur. Målet var for så vidt også å trene LP, men når det kom til stykket fristet det ikke i varmen. Det er greit å være så oppegående at en kan belønne og korrigere på rett tidspunkt og riktig måte... Sløve hjerner kokt av varme-dag i dag... Så da ble det bare bad, lek og moro for oss fire, og det var i grunnen veldig koselig det og!
Vi var heldig og fant ei bukt som ikke var så folksom, så det var mulig å la hundene bade uten å være til sjenanse for andre. X'en begynte med sin sedvanlige vassing og plasking, men ble etter hvert så giret på flyteapporten som Norma lekte med at hun dristet seg lenger og lenger ut - og brått var hun så langt ute at hun måtte svømme litt. Og dermed var det gjort, og X'en kunne svømme fram og tilbake, rundt og rundt, opp på stranda, ut i vannet igjen uten problem. En barriere var brutt, flinkeste dyret mitt! Vi hadde også pønsket ut en strategi om at det kanskje var lettere å gå lenger ut i vannet - så hun måtte svømme - hvis også jeg var i vannet, så dermed ble det til at jeg også vasset uti. Jeg er ikke så skrekkelig glad i å bade, jeg sliter med vannskrekk etter en drukningsulykke på ungdomsskolen. Men om jeg får forberedt meg mentalt en stund, og har en god dag, kan jeg våge meg uti vannet. Og jeg hadde tenkt lenge på at jeg ville forsøke, for å få X'en til å svømme. Så da fikk også jeg brutt noen barrierer i dag, det endte nemlig med at jeg også la forsiktig på svøm og slapp taket. X'en og jeg svømte fint sammen, ingen kaving eller livreddingsforsøk, så da vet en jo det til en annen gang.
Hundene var nok en drøy time i vannet, før vi gikk til en tom gresslette hvor de kunne få løpe litt. Det ble noen obligatoriske "du har ballen jeg vil ha"-jaktrunder, før de la seg ende ned rundt oss, slitne og fornøyd. Lufttørking og kos, og fire fornøyde jenter kunne etter hvert dra hjem fra en fin badetur. Og jeg har fått en hund som svømmer!





Flere badebilder her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar