21. april 2010

Idrettsskadd

Nok en kveld med laptop'en i fanget og beina i sofaen - og i dag er jeg så lemster og mørbanket i kroppen at det er rent synd på meg!
Etter ønske fra flere har Osloavdelingen begynt med langturer som ekstratilbud på tirsdagene, i hvert fall er planen å tilby det annenhver tirsdag framover. Noen ønsker å gå lengre tur enn vi vanligvis går, så derfor er det nå mulig å møte en time før og bli med på en runde rundt Nøklevann. Det er en mil rundt. I går brukte vi bare litt over to timer. Det betyr for meg at jeg har gått i et betydelig raskere tempo enn jeg vanligvis har på tur - jeg er mer rusle på tur-typen - X'en får jo bevegd seg uansett når hun løper fram og tilbake, spretter i bekker og koser seg med terrenget. Men for at vi skulle komme rundt vannet til de andre var ferdig med vanlig tur/LP, så vi kunne spise vafler sammen på hytta, måtte vi gå såpass fort. Så i dag merker jeg det i kroppen. Til sammenligning bruker X'en og jeg vanligvis rundt 50 minutter på Sognsvann rundt, som er cirka tre kilometer. Det var en fin tur, blåveisen yret og hundene oppførte seg eksemplariske da vi klarte å havne midt i et orienterlingsløp...

På jobben i dag skulle jeg i et møte utenfor huset, og jeg var så stiv at jeg orket ikke å gå dit - så det ble taxi tur-retur... Det ville vel vært en liten halvtime å gå, så ingen snartur i utgangspunktet.
Møtet var hos Forsvarsdepartementet, og det var jo et kult sted - en blanding av nybygg og gammelt festningsverk, med sikkerhetskontroller og sluser og levering av ID for å få komme inn.

Siden jeg likevel var i sentrum, gikk jeg innom Panduro og kjøpte litt av hvert der. Det skal bli til fire rosetter, som jeg gir i gavepremie på Osloavdelingens arrangement 13. juni. Det blir rosett til nummer en og to i LP uansett klasse og til en og to i matchshowet. Siden jeg sitter i styret vet jeg at vi ikke planlegger rosetter, og jeg kom på en "patent" mamma benyttet på et treff i Østfoldavdelingen for hundre år siden. Jeg har puslet med de i kveld, og er i hvert fall selv veldig fornøyd så langt - bilder kommer når de er helt ferdig!

X'en er åpenbart ikke like merket av gårsdagens tur som jeg er, så jeg får vel kreke meg ut med henne for en kveldslufting.

1 kommentar:

  1. Hihi..dette hørtes ut som kroppen min på mandagen;) Men må jo si at det hørtes mer ut som en spurt for meg hvis dere gikk 1 mil på litt over to timer! Jeg er også nemlig tilhenger av å "se på naturen" når vi går tur (hvertfall den unskyldningen jeg bruker for tur tempoet mitt:P). Så spennende med egenlagde rosetter! Imponerer nå:)

    Nei Ikke visste jeg at det var så mye å tenke på når det kom til agility. Men fy søren så moro det er når man begynner å gjøre fremgang (selv om det går sakte men sikkert:P). (",)

    Ønsker dere en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett