16. april 2010

Skyggesiden

En uke er gått, en rar uke. Jeg er slapp, sliten, trøtt, lemster og ukonsentrert. Mye hodepine, svimmel, ufokusert og er et susehue. Det går i jobb og husarbeid, rutiner og kjedsommelighet. Men jeg har fått planlagt litt morsomme ting utover vår og sommer, så en får brutt monotonien. Noen ting er dessverre allerede avlyst, men jeg håper noen av planene skal la seg gjennomføre. Men fremdeles sår av brent skade, eller noe sånt, gleder jeg meg ikke altfor mye, så slipper skuffelsen å bli så stor.

Jada, syter fremdeles, det er et kryss oppe i høyre hjørne som stopper sytet om det plager deg ;)

Tirsdag startet årets grillsesong, en årlig tradisjon i Osloavdelingen. Matlysten min var på bærtur og ingenting smakte godt, men jeg fikk vandrepremiene for Even og X'ens seire i fjor - det var stas! De får henge på veggen et år, før neste års vinnere i veteran og eksteriør skal få overta de for et år. Vandrepremien overtas til odel og eie om samme hund vinner den tre ganger - jeg kan garantere at Even ikke vil få sin til odel og eie! X'en ligger foreløpig sist på årets ranking, men siden hun gikk tom skal vi i få stilt litt i sommer - så lenge pelsen rekker, i hvert fall. Så får vi se om vi får til noen poenggivende resultat? Rød sløyfe gir et poeng, så jeg håper da det! :D
Plaketten til X'en må forresten returneres, for navnet hennes er skrevet feil. Hislefoss, står det. Rett skal være rett!



Ellers skjer det ikke så mye - X'en har vært hjemme alene mens vi er på jobb denne uka, og hun sover nok mye. For onsdag kveld oppdaget jeg brune fotspor og sorte hår på det hvite lakenet vårt. Vi sliter fremdeles med varmen i huset, som gjør at det blir dårlig luft og liten sirkulasjon her inne, og det merkes særlig på soverommet når vi skal legge oss. Må finne på noe lurt der...

Bilen har fått sommerdekk - vi forsøkte selv sist helg, men skruene satt så pokkers godt at prosjektet ble skrinlagt, og jeg tok turen til Sharif's. De var så raske at jeg rakk ikke å lese mer enn 20 sider av pocketen min!
Vel hjemme fikk X'en hjelpe meg med siste del av dekkskiftet. Jeg har nemlig lånt Rockyvogna til Osloavdelinga, så hun ble spent for og fikk kjøre et og et dekk fra parkeringsplassen til boden. Fin liten jobb for en liten bruksberner, det! Det er ikke sånn kjempelangt fra bil til bod, så vi måtte selvfølgelig gå litt omveier for moro skyld, hun var riktig så flink, selv om en fartsdump krevde litt ekstra muskelstyrke.

1 kommentar:

  1. Kjempeflink X'en!!! Hos meg laver snøen ned så her forblir vingterdekkene på, lurer egentlig på om jeg ikke har helårspigger.....

    klem tante

    SvarSlett