30. mars 2008

Gratulasjoner til Sonny fra søleturgåerne

Yes, i dag kom vi oss ut før valpen tisset inne! Hun begynte å pipe halv syv (halv åtte? Vet'a fuglene, blir så forvirret av å stille klokka...), og jeg hørte det heldigvis. Det er jo nesten som å ha valp i huset igjen. Bortsett fra at hun jo også er valp, selv om noen prøver å påstå noe annet, og jeg prøver å se hennes indre junior vokse fram...
Frøkna mente også at det skulle følge frokost etter en slik grytidlig tissepause, men hun får spise når vi sier det er mat... For ja, selvfølgelig la jeg meg igjen, helger uten utstilling på planen er til for å sove lenge i. Både av behov, og litt på trass...

Ellers strømmer det på med resultat fra Bergen i dag også!
Vi må aller først få gratulere Sonny (Symphony's Something Special) til min kjære Birgit med championatet, åttende certet og championat på første mulighet, to år og en måned gammel! Og BIR, ikke minst. Men kjøreturen fra Bergen til Ålesund er lang, så noen andre får vinne gruppa! :-D
Slik ser en (pen) coton de tulear ut, for de som lurer på det:


Dagen ble fullbragt for Birgit, da hun også fikk andre beste hannhund med Dennis (N.S.Uch. Symphony's Captain Marvel), som også er pappa'n til Sonny. Det er det vi kaller framgang i avlsarbeidet!

Det har også vært utstilling for berner, denne gangen trakk Ola X'en-pappa det lengste strået, og ble BIR. Andre beste hannhund med cert ble gårsdagens certvinnende halvbror; Vebjørn Viking. Store gratulasjoner til Gro!
Bilder av de to pene guttene kommer sikkert her etter hvert.

Flere resultat har ikke jeg hørt, men dette burde være nok til å feire for oss i regnvåte Oslo.
Jeg har akkurat tyllet i meg en kopp varm kakao, men er like kald etter skogsturen. Vi traff på en alaskan husky ved navn Baja, som er ti og en halv måned gammel. Kjempemoro for X'en, og vi slo følge rundt den løypa vi hadde tenkt oss. Og siden vi tobeinte fikk utvekslet telefonnummer, er det jo mulig å gjenta bedriften. X'en syntes i hvert fall det var mye morsommere å gå tur med firbeint selskap. Riktignok var Baja rimelig lett og kjapp av seg, men X'en holder følge en stund. Dessuten har hun blitt riktig så god på å ta igjen lekekamerater i innersvingene. Eller å tigge godbiter fra eieren, mens hun venter på at hundene skal komme tilbake... Det er ikke lett å være litt klumsete valp som veier dobbelt så mye som de fleste vi treffer. På et tidspunkt hadde vi også selskap av en annen hund, på størrelse med Baja, og da ble nok X'en litt femte hjulet på vogna - da var det jo ikke så nødvendig for Baja å ta hensyn til X'en, og å fokusere leken mot henne. Men, men, sånn er det, valpen er ikke bygget for fart og spenning (som eieren av den tredje hunden sa).
Nå ligger hun rett ut i gangen, og jeg tror jeg skal prøve å tine i dusjen. Det er jo først når man kommer hjem og setter seg, at man kjenner hvor kald man er... Ironisk nok har jeg kjempelyst på iskrem...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar