25. april 2011

P for…


X’en og jeg har hatt en deilig ferie, med fokus på P

P for Påske, med Parsiman og Pluffy kyllinger, selvfølgelig. De som kjenner meg godt vet hvor sliten jeg har vært i det siste (tiåret…?), så i år innvilget vi oss Påskeferie, og satte oss i bilen for å komme bort fra alt.

P for Pysjamas, i et koselig vandrerhjem i Sverige. Jeg hadde booket fire netter, ingen andre bodde der, og resepsjonen var i restauranten 50 meter lenger bort i veien, så vi har bodd i et idyllisk rødt hus på landet helt alene. Jeg har tuslet rundt i Pysjen på morgenen for å lage frokost til oss på kjøkkenet, eller hoppet rett i Pysjen etter kveldsdusjen i andre etasje, før jeg tuslet ned igjen til rommet i første etasje, tittet på første sesong av Gilmore Girls på laptop’en og testet ut ukjent svenskegodis (foreløpig favoritt blant bars er den som heter Co-Co).

P for Prinsejakt, mens X’en og jeg sPankulerte rundt på Strömsholm slott, koste oss i vakre omgivelser, studerte arkitekturen, snuste på blomstene og speidet etter Prinser og andre royale med Plått Plod.



P for Pain, da jeg snublet og skled ned en liten grusskråning. Minner fra barndommen Presset På, da jeg kjente Plodet som rant langs forsiden av leggen, og så at grusen hadde Penetrert huden og laget et Prekært skru PPsår. Og Puksa helt kaPutt :(

P for Promenad, langs idylliske stier og i fine Parker, med mange muligheter for Photoshoot.



P for Penger, sånne som forsvinner når en drar på shoPPing.

P for Prylar, når Pengene blir til Puter, Potter og annen Pynt.

P for Piller og Papir, som X’en måtte ha før vi kunne forlate Sverige og krysse riksgrensen.

P for Pølser i termos på skogstur med PaPPa og Perneren.

P for Pinnekjøtt, need I say more?

P for Parring, men det er vel ikke noe som Pirrer nysgjerrigheten??? :D


8 kommentarer:

  1. PARRING?! Har dere parra? Vel, X'en, da! Uansett, veldig morro! Håper på MANGE friske, fine X'en-kopier!

    SvarSlett
  2. :D

    *krysser fingre og tær*

    SvarSlett
  3. Det hørtes ut som en Påske i en Perfekt mix av ro og action! Snart vil jeg også innvilge meg selv Pferie :D

    SvarSlett
  4. Parring??? Ojojoj! Så dere fant Prinsen altså?? Nydelig var han. Nå gleder vi oss til små Prinser og Prinsesser!!

    SvarSlett
  5. Weeee!! Gleder meg til bilder av bernervalper. :D

    SvarSlett
  6. Det der så/hørtes ut som en grei og fin ferie. Og krysser fingre for mange friske fine bernervalper :D

    SvarSlett
  7. Fantastisk blogg :-D

    Høres ut som om dere har hatt en herlig påske! Som nevnt; vi krysser fingre og labber for at det spirer og gror :-)

    SvarSlett