18. april 2011

Rompresentasjon: Kontoret


Det er tre soverom i annen etasje, og det minste skal jeg bruke til kontor. Det er ikke et så veldig stort rom, men akkurat passe til en pult og ei bokhylle eller to.

Egentlig synes jeg rommet er helt greit slik det er nå, koselig med lyse og gule vegger. Men det har åpenbart vært et barnerom, og det er tegnet på den ene veggen. Jeg har foreløpig ikke fått det av i vask, så da får jeg heller bare male rommet i en egnet farge på sikt. Foreløpig har jeg ikke tenkt noe særlig på farge, fordi det er et rom som er nedprioritert på lista over ting som må gjøres.

I februar blogget jeg for øvrig om en tapet jeg fant i Sverige som jeg kunne tenke meg å ha på kontor, men jeg glemte da at det er panel på alle veggene. Og jeg kan ikke tapetsere over panel, altså må jeg i så fall gjøre noe med den veggen jeg så for meg å ha som fondvegg. De var jo også utsolgt for den tapeten, og jeg har ikke fått kjøpt den i mellomtiden, så jeg drøyer med det til jeg har bestemt meg for om jeg skal la kontoret være med eller uten tapetvegg.
Jeg sitter mye med laptop’en i fanget foran TV, eller bare henslengt i sofaen, når jeg sitter på nett. Men det er godt å ha en god arbeidsstasjon for det. Om en har en jobb med mulighet for hjemmekontor, om en skal gjøre klubbarbeid, eller av andre grunner bruker data til noe annet enn å surfe; det er alltid sunt å ha en jevn bordflate og en god stol å sitte i.

Jeg har mulighet til å få meg ei IVAR-hylle til å plassere det en klarer å opparbeide seg av ringpermer, medlemsblader og andre ting. Men jeg synes egentlig ikke IVAR-hyllene er noe fine, og de er også litt vaklevorne. Så jeg har egentlig lyst på noe stødigere og penere… Men det føles dumt å gi avkall på gratis hyller og bruke penger på noe en strengt tatt allerede har. Jeg kan jo male IVAR-hylla, kanskje den tiltaler meg mer da? I lilla, kanskje? 

Men, foreløpig brukes rommet til lagring av esker og søppelsekker jeg ikke har fått pakket ut enda, slik at jeg i det minste har det ute av veien og ute av syne. Det blir nok det siste rommet som blir pusset opp her, om en ser bort fra dyre og omfattende inngrep en kan drømme om på kjøkken og bad.

Jeg er så glad i skråvegger, og lar meg sjarmere av slike detaljer. Koselig panelvegg er det også - på samtlige soverom i andre etasje. 
En kan bli fascinert når en går i et slikt gammelt hus, og pønsker på hvordan tidligere eiere har bodd. Det er for eksempel døra en slik krok - på utsiden? Hvem har blitt stengt inne på rommet? Og hvorfor? Er det bare jeg som får Harry Potter-vibber her?
Det synes ikke så godt her, men på denne veggen har noen tegnet med fargestifter. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg nok beholdt fargen, det er en vam og koselig gulfarge. Men jeg får ikke av krusedullene, så da får vi vel ta et strøk med penselen. Farge ikke bestemt, kanskje jeg bare skal beholde det gule?
   


Rommet er ikke så stort, men det blir akkurat passe som kontor og bibliotek for meg.  

1 kommentar:

  1. Syntes det så koselig ut!!! Men kanskje ikke ha gule vegger med lilla hylle? *flire*

    Syntes du skal ta deg tid til å male og gjøre det litt koselig der på sikt, det gjør noe med sjelen å ha ting akkurat som du vil! :D

    Klem Enits

    SvarSlett