5. januar 2008

Tur og avslapning

Selv om det ikke ble helt hvit jul, har det likevel blitt mange fine turer i skog og mark i løpet av juleferien. Hans og jeg hadde fri i romjula og noen dager før det, slik at vi hadde juleferie fra 19. desember! Det har vært deilig for alle tre. Sove lenge, spise god mat, rusle i skogen, grille, oppleve nye ting med X'en. Det ble ikke så mye lydighetstrening som ønsket - ambisjonene var store etter kursavslutning om å trene jevnt og ofte - men vi har nå fått trent en del mer kontakt, innkalling, ro rundt måltider og hverdagspraktisk kunnskap.
Nyttårsaften var jeg på forhånd spent på, da man jo ofte hører om hunder som er (liv)redd fyrverkeri. Gjennom årene har mine foreldre kun hatt én hund som reagerte, og vi tror det er fordi hun ble skremt da tordenvær slo ned i huset og ei lyspære eksploderte i nærheten av henne. Etter det likte hun aldri skarpe lyder og lyssmell. Men likevel ville jeg ikke ta for gitt at X'en skulle ta dette greit. Vi var hos min søster, hvis sønn på seks og et halvt er STORT opptatt av fyrverkeri. Det var en helt grei mengde med smell, lys og farger - men X'en reagerte ikke med ett eneste hårstrå. Lå og sov i gangen eller nedenfor våre føtter, og var helt vanlig seg selv. Jeg var inne med henne så hun ikke skulle behøve å være alene, og jeg kunne se hvordan hun eventuelt reagerte.

Noen bildeklipp fra jula:








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar